lördag 1 augusti 2009

Norrland - Skåne

Är tacksam för några socialt intensiva dygn i Hälsingland där jag träffat mina kompisar; Charlotte, som är hemma från Costa Rica, Lovisa, som är hemma från Trondheim och Kiki, som flugit hem från Los Angeles. Dessutom var brorsan hemma från Göteborg, så jag fick träffa alla mina syskon och syskonbarn och min familj i Hudiksvall.

Var uppe halva nätterna alla tre kvällar på olika gig; Sigge Hill, Delsbo och Hölick. Åt Hälsingefiskad sik till lunch och partajade på en internationell kräftskiva. Älskar mina barndomstrakter.

Nu har jag kommit fram till barnen i Skåne, närmare bestämt till Ljunghusen intill Skanör/Falsterbo nere vid näset.

Fast maken har redan hunnit flyga tillbaka till Barcelona. Inatt seglade han till Mallorca och alldeles nyss ringde han och berättade att delfiner hoppat intill honom och att de precis skulle grilla en tonfisk som de fiskat från båten.

Inga kommentarer: