onsdag 5 augusti 2009

Ytterligare en bloggare i familjen Agrell

Min nyss fyllda 8-åriga son Max har börjat blogga på http://maxagrell.blogspot.com. Han vill gärna att jag går igenom stavningen med honom när han skrivit klart, men jag har (uppenbarligen) inte gjort det på det senaste inlägget. Egentligen tycker jag det är genuinare, gulligare och intressantare med alla felstavningar, men på hans blogg får han bestämma förstås.

I skolan lär han sig ju framför allt engelska och spanska så jag märker att han särskriver ord som på engelska och stavar sj-ljudet helst med sh som i engelskans short till exempel.

Vi får väl se hur länge han tycker det är kul att skriva, men jag är naturligtvis glad att han övar sin svenska.

Skriv gärna en kommentar om ni går in på bloggen. Pepptalk borde inspirera honom att fortsätta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, försökte kommentera på Max coola blogg men jag förstod inte hur man gjorde med id:t ? Kram//Cecilia

Max Agrell sa...

Cecilia, nu har vi ändrat så att man kan kommentera där anonymt också. Please do.