måndag 28 september 2009

Interaktion sökes.

Måndag. Jag är glad att helgen blev lyckad med kidsen. Är alltid lite orolig när jag ska ta hand om vildarna över helgen själv för mitt tålamod är rätt kort, speciellt när jag är hungrig och eftersom jag är dålig på att laga mat så blir jag lättare arg när maken är bortrest. Jag tror jag blev hysteriskt kanske bara tre gånger. En gång på Zoo. Lillen sprang iväg gråtande i strumplästen när jag försökte få honom att somna i vagnen. Han kunde inte förstå varför han inte fick köpa mer glass. Min skrikmetod funkade inte helt perfekt kan jag säga. Men ibland orkar man helt enkelt inte tjafsa rart med sina barn.

Nu ska jag strax gå ner till stranden och ta en kaffe med min franska väninna. Känns som att jag har en rolig vecka framför mig. Ska både fira min födelsedag och börja på min nya arbetsplats.

Svara gärna på valfri fråga:
Hur ser din vecka ut?
Vad ska du göra idag?

Puss "på kinden förstås"
(Spansk standardhälsning)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älskling,
Min vecka är ovanligt lugn efter flyttstressen. Jag ska jobba lite pá skolan och har 2 fotosessioner- 2 familjer som vill förevigas. Tja, och sen ska jag ju göra sánt där tråkigt; avanmäla oss där vi bodde förut och anmäla oss där vi bor nu. Hos Fremdenpolizei. Sounds scary to me. Idag ska jag beställa det nya köket som vi hoppas kunna njuta av snart, efter att inte ha kunnat laga mat pá veckor... jag förstår dig allt bättre, Maria. Matlagningen lider.Och suger. Sen ska jag sjunga med kören, och därför slipper jag nattningen. Jag återkommer nàgon mer spännande dag... Puss Lena

Anonym sa...

Måndag: Natten tillbringas på flyg till favoritstaden Tokyo.
Under veckan jobbar jag i Japan, hem till KL på fredag.
På lördag kommer bästa vännerna som nu flyttat till Laos på besök med sina tre barn. Besök till Sunway Lagoon står på schemat på söndag.

En riktigt kul och händelserik vecka således, kul att du frågade just denna... liksom ingen vanlig vecka... :-)

//Mattias J.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Lena och Mattias. Er kan man lita på. TACK för att jag får veta lite mer om era dagar också. Ni verkar ha fullt upp ni också - fast i helt olika delar av världen. Kram till er båda.