onsdag 16 september 2009

Min gigantiska akilleshäl.

Egentligen vore det lika bra att flytta nu på en gång. Så slipper jag den här förbaskade ångesten fram till jul. Direkt ut till ett hus i den katalanska landsbygden. Som maken vill. Hellre det än denna oro. Hatar att flytta. Hatar tanken på att flytta. Hatar oordning på mina saker. Bara tanken på oordning på mina saker ger mig hjärtklappning. Borde söka upp en terapeut för detta. 

Fast först ska jag leta upp en ny skola ute i skogen. Som ligger nära ett hus där vi kan bo. Någon skola som inte redan är överfull. Inskolning ytterligare en gång känns verkligen smart och roligt. 

Var ska jag börja? En promenad kanske.

1 kommentar:

Carin i Málaga sa...

Jag skrev för ett tag sedan om den första Waldorfskolan som öppnade i Andalusien, tänkte att om/när jag får barn ska de gå där. Jag gillar Spanien men är inte förtjust i de offentliga skolorna... de är så kala och kalla och med en hemsk akustik (kanske är det bättre för de mindre barnen). Det finns några i ditt område om du skulle vara intresserad http://www.centrowaldorf.com/sitios.htm