lördag 17 oktober 2009

Onda knän, flimrig skärm och vattenläckage.

Nu ska jag åka med kidsen och köpa Hallowendräkt. Viktigt för barn som går på en amerikansk skola förstås. 

Fast mina knän gör ont. Tror de straffar mig för att jag cyklat en mil två dagar i rad. Ville ju så gärna glassa på W. Irriterar mig också på min flimriga Mac-skärm. Vågar inte heller lämna in datorn på lagning innan jag gjort ordentlig back-up och det tar jag mig aldrig tid till. 

Dessutom är det läckage i tvättstugan. Hantverkaren skulle kommit igår men det struntade han i. Är lite orolig att det ska bli som ifjol när hela varmvattenberedare rann ut på golvet. Typ 400 liter. Samma slang, fast den nya, som strular nu. 

Ingen kan tro att huset är nybyggt med tanke på alla vattenskador som skett de senaste åren. 

Ni har väl inte glömt hissarna som slutade fungera en vecka när en vattenledning gick av på våning 7 och förstörde alla lägenheter nedanför. 

Fast på ytan ser allt lyxigt ut. 

I källaren har de precis lagat hålet ovanför vår parkering. (Se bild) Nu rinner det inte längre smutsigt vatten ner på vår bil. Alltid något. Visserligen pajade lacken men jag vet inte om jag orkar bry mig. Lagning igen, försäkringsbolag igen. Jag har ju nyss gjort det efter att bussen körde på mig. Bilen får bli spansk. Då är plåten alltid lite tilltufsad. 

Men hur var det nu. Man ska inte vara rädd. Det ordnar sig alltid. På något sätt. 

3 kommentarer:

Sal sa...

Apple har global garanti. Lämna in på närmaste Apple service center ;-)

Sal2 sa...

Och backup kan ju inte vara enklara än med en Mac - http://www.apple.com/macosx/what-is-macosx/time-machine.html - sa nu är det bara althet och tid som hindrar ;-)

Anonym sa...

Hola guapa!

Dags för frågestund tycker jag. En sådan där vi frågar om alla intressanta saker som rör dig som person. Men endast om du känner för det själv naturligtvis.

För övrigt angående föregående inlägg. Denna helegen ska jag på kalas ikväll, har varit på stan här i Gbg, konstaterade att alla i denna stan är jobbigt trendiga, imorgon blir det till att skriva en artikel. Ute är det fint höstväder och överallt träd i alla färger.

MVH

Elisabeth