tisdag 24 november 2009

Utan lite too much blir det aldrig roligt.

Råkade se mig själv naken i spegeln igår. Upptäckte att de små behagen blivit lite väl tajta. Ställde mig på vågen. Hoppsan, jag har visst gått ner 7 kilo sedan i våras. Det hade jag ingen aning om. I somras såg jag ju alltid gravid ut ända tills jag käkade antibiotika som dödade den dumma parasiten i magen som blåste upp tarmarna.

Nu väger jag som när jag var 18 år igen. Vet inte om det är bra eller dåligt. Vet heller inte varför. Äter när jag är hungrig och det jag är sugen på. Varje eftermiddag några bitar choklad. På kvällen också för den delen. Chokladkakan är ett måste. Och så har jag slutat träna sedan mina knän börjat bråka. Kanske är det 5 kilo muskler och 2 kilo bröst som lämnat min kropp.

Funderar på att sy fast lappar på min bikiniöverdel i sommar. På respektive tyglapp ska det stå: Här brukar det finnas ytterligare ett kilo.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så då var det inte din BH som hade tappat formen;-)
G

Maria Agrell, Barcelona sa...

Well, jag är tydligen genomskådad. Ha ha. Får fylla upp med tubsockor. Tror A-K i vår klass gjorde det...

Anonym sa...

så de va därför som det smakade tubsocka efter hångelpartyna i mörkret.
G

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ha ha. Those were the days.... Kysste 5 grabbar på en kväll. Helt öppet. Fast i mörkret. Galet. Härligt.

Anonym sa...

Ja varför var det ofta 5? Kanske för att vi ingick i the magic 10 eller så!?