fredag 11 december 2009

Denna lek kallar vi FRI BAKNING.


Min äldsta son har börjat kommentera att han tycker att jag är helt värdelös i köket som varken kan laga mat eller baka eller julpyssla som vår fantastiska barnflicka Cornelia kan och dagligen blir jag jämförd med hur jag borde vara.

Well, min man har stått ut i alla år, inte trodde jag väl att det skulle komma någon liten snorunge som jag själv skapat i min mage, klämt ut genom snippan med svåra plågor och börja klaga...

Men nu har jag en ny strategi som jag intalar mig själv. Genom att föregå med gott exempel lär jag min son att man duger som man är, även om man inte är duktig på allt. Jag är ett levande exempel på det tänker jag och förhoppningsvis minskar det hans egen prestationsångest när han blir stor.

Och lillen tycker om när vi låtsatsbakar fritt på golvet i alla fall.

Inga kommentarer: