torsdag 10 december 2009

Nuet just nu.

Har inte riktigt haft tid att blogga idag för jag har latat mig. Lämnade barnen på skolan och sedan la jag mig ner på stranden på min dagliga havspromenad. Somnade i solen och vaknade inte förrän vid lunchtid. Precis då kom en kvinnlig massör fram och frågade om jag var sugen. Ja, sa, jag och för 5 Euro fick jag en fotmassage som skulle gett mig stånd om jag vore en man. Men det är jag ju inte. Däremot såg jag 11 snoppar på vägen hem. Gick förbi nudiststranden och där stod de och solade sina nakna kroppar och samtalade om jag vet inte vad. Vad pratar man om när man står ett gäng nakna män på en strand mitt i stan i mitten på december egentligen? Väder och vind kanske. Eller fotboll. Eller bögklubbar. Har ingen aning. Men hela scenen får mig på gott humör. Snopparna är rätt fula men det ser så komiskt ut allting och jag fnissar tyst.

Nu ska jag äta choklad och lyssna på hög musik. Det är underbart att jobba halvtid. Ciao.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. det var en rolig jämförelse.. "Ja, sa, jag och för 5 Euro fick jag en fotmassage som skulle gett mig stånd om jag vore en man. " /Niclas

Anonym sa...

Håller med Niclas till fullt och fullo!! HAHAHHAHA..Sicken rolig jämförelse... :-D Som kvinna förstår man i allafall PRECIS på pricken vad du känner...tror jag i allafall ;-)
Maria

Anonym sa...

du är rolig du maria...:-D Agnes

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jo, ibland så får man till det :-D