tisdag 15 december 2009

Ska försöka omvandla min julstress tillbaka till julefrid.

Har hittills kunnat värja mig men nu kommer allt på en gång. Gosh, vad det snurrar snabbt. 

Har hur många viktiga möten som helst på jobbet denna vecka, barnen har julshower på varsin skola som ska förberedas, julkorten ska skrivas och postas, hyreskontraktet måste förnyas, i helgen kommer 20 gäster hem till oss på svenskt julbord, makens knä är paj och måste....öh...fixas, julklapparna måste planeras (inhandlas på 5 timmar i Stockholm den 23:e), julgranen ska inhandlas och smyckas, räkningarna betalas, måste öppna några av de hundratalet oöppnade mail i inkorgen, månadens fakturor borde skickas, vill gärna hinna göra håret julfint, min Mac ska in på reparation innan garantin går ut, firman har julfest och det är bara 2,5 dagar kvar innan barnen har jullov och kräver hundra procent. 

Jo, tack, idag hade jag i alla fall en lyckad jobbdag. Man får glädjas åt det lilla. 

Nu ska jag ta tag i min to-do-innan-jul-lista. Det viktigaste först... barnen i säng och sedan blir det levande ljus, glögg och julkortsskrivande. 

Inga kommentarer: