söndag 6 december 2009

The weekend.

Maken kom hem från Chicago samma dag som jag åkte till Stockholm, så efter en vecka utan varandras sällskap började vi helgen med ett ordentligt storbråk. Väggarna skakade. Man måste synka ihop sig igen liksom, så man vet var den andra står. Helt naturligt tycker jag. Totalt onödigt påstår min man. Minns faktiskt inte exakt vad vi tjafsade om, men det brukar vara hur snabbt vi ska åka iväg på utflykt. Han vill dra hemifrån på en gång han vaknar, medan jag vill hinna packa upp från en resa innan jag kan börja på nästa. Maken är alltid på väg någonstans och jag blir stressad och vägrar och hotar att lämna allt. Ungefär så. Jag kan bli hur arg som helst när jag blir pressad.

När stormen bedarrat, jag packat upp mina väskor och bloggat om Stockholm, kom vi till slut iväg på en lördagsutflykt till en katalansk bergsby med varma källor som vi aldrig tidigare besökt. Ovanligt mysigt. De hade julmarknad och vi shoppade mat.

Idag brunch i Valldoreix hos en familj från Amerikanska skolan och sedan argentinsk lunch vid fyratiden i Castelldefels.

Imorgon åker maken till London och är tillbaka om en vecka igen. Snabba puckar.

Jag ska softa lite i veckan tror jag. Det gillar jag.

Inga kommentarer: