onsdag 24 mars 2010

Inlägg 1 som svar på din kommentar.

Apropå att kombinera alla roller man har.

Jo, jag börjar prata nu. Om det här med livspusslet och alla roller man har. Det stämmer att jag är fru, mamma, väninna och yrkeskvinna. Jag arbetar som kommunikationschef i det bolag min man varit med och grundat, men däremot rapporterar jag till VD:n och det är inte min make. Dessutom håller jag på att dra igång ett nytt bolag tillsammans med Carin, fast vi är inte entreprenörer för vi har finansiering klar för det första året, så vi tar ingen personlig ekonomisk risk, vilket är en otrolig skillnad. Jag driver även ett eget konsultbolag i liten skala.

Alltid är man svag i någon av rollerna. 

En uppdatering av status på livspusslet just nu: Jag är en bättre fru idag än för några månader sedan, jag kände ikväll att jag är en ganska bra mamma när vi målade påskägg till skolan, jag är en omtänksam kompis till åtminstone en av mina vänner som jag pratat med idag, men däremot är jag på tok för splittrad för att kunna säga att jag presterar tillräckligt bra på ett av mina jobb just nu. Jag måste verkligen skärpa till mig!

Inga kommentarer: