söndag 28 mars 2010

Apropå personal space.

Vi kommer med barnvagnen fullastad från bilen. Maken och barnen åker före i en hiss för det känns för trångt att åka alla fyra. När jag står där och väntar kommer ett kinesiskt sällskap som är finklädda efter en bröllopsfest. Jag går in i hissen. Det är redan trångt med allt mitt bagage.

Men nej, de väntar inte på någon av de andra två hissarna som skulle kommit efter 10 sekunder. De går in med mig i hissen. Alla FEM. De står uppträngda i hörnen med finskorna. Vi åker upp från källaren och på våning noll står en katalan. Han tränger sig också in. Där står vi sju personer, min överpackade barnvagn, tätt tätt tätt och trängs. När det finns 3 hissar i huset.

Och vi i vår familj tyckte det var för trångt att dela! Det är verkligen olika vad man betraktar som behagligt avstånd till sin nästa.

Inga kommentarer: