tisdag 16 mars 2010

Helt ok gymvy, eller hur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag trillade in här via en länk på Svisp, tror jag. Roligt att läsa! Jag är nyfiken på Spanien, har bott i Chile men det är för långt från Sverige varför jag kommit att tänka på Spanien istället. Vilken del av Spanien skulle du rekommendera? Jag har svårt att relatera till superspansk kultur om jag ska vara ärlig, eftersom jag har mer latinamerikanska referenser. Finns det någon del av/stad i spanien som inte är så utpräglat spansk och mer latino? där man läspar lite mindre och äter mindre churros? ;) Gärna vid vatten :)
Hälsningar Lisa (lished84@hotmail.com)

Maria Agrell, Barcelona sa...

Well, Barcelona är inte Spanien överhuvudtaget. Det känns inte som det i alla fall. Det är Katalonien. Barnen lär sig katalanska i skolan och kulturen är katalansk.

Övriga delar i Spanien har jag tyvärr ingen vidare koll på.