fredag 30 april 2010

Fd. basketstjärnor.


Nja, ni kanske inte ser oss som fd. basketstjärnor, men för 20 år sedan kände jag mig som en. Isabella också. Även om Norre var bäst i laget. Ni förstår, efter att ha varit avbytare i Hudiksvalls ABK i 5 år i handboll började jag med basket och på en gång platsade jag i första 5:an. Gjorde ibland uppåt 30 poäng på en match. Visserligen spelade vi bara i division 3 och det fanns inga fler divisioner än så. Men känslan av att vinna och vara duktig är den samma. Tror jag.

Numera har Isabella doktorsexamen i medicinsk informatik. Finfint. Jag är alltid impad av folk som pluggat länge. Själv blev jag för bekväm när jag väl tagit min fil.kand. Idag hälsade hon och Dennis på oss i Torre Mapfre. Isabella forskar om sånt som våra radiologer på Telemedicine Clinic arbetar med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Barca är ju i final i Euroleague! Go Barca go!