tisdag 20 april 2010

Min flygrädsla som kom efter att jag fick mitt andra barn lindras inte nu direkt...

Flygbolagen förlorar multum på inställda flyg och de ligger på myndigheterna för att få komma igång...

Piloter varnar för att flyga för tidigt

Pilotföreningen är också kritisk till att flygbolag genomfört egna provflygningar.

–Det är rena vilda västern. Det är som att köra hem från krogen på fyllan och säga att det är ofarligt bara för att det gick bra den gången. Tio minuter efter att det där planet passerat kan det ha blåst in helt nya askmoln.


Källa: SvD

1 kommentar:

Owe sa...

Jag förstår din rädsla.

I detta tror jag inte att det är bra för flygpassagerarna när det är pengarna som styr.

Det som borde styra om planen skall lyfta/starta eller landa skall vara flygsäkerheten.

Som det nu är i Europa avseende flygsäkerheten så anser jag att risken att inte landa levande har ökat dramatiskt speciellt om man analyserar sannolikheten för vad som kommer att hända beroende av att de tummar på flysäkerheten.

Den som lever får se vad som händer de andra får kanske vetskap såsom i himmelen.

Därför tror jag att man bör tänka efter innan man tar risken att flyga så länge askmolnen finns i luften.

Jag anser att de europiska flygbolagen skall ta ett större ansvar för människor på jorden.