torsdag 20 maj 2010

Ikväll kommer jag att bli outad som snuskhummer på spansk nationell teve.

På min promenadväg från mitt kontor i stan till mitt kontor vid havet fotograferade jag människor jag mötte.

Först kunde jag inte motstå tre unga muskelkillar som handlade inne på ett snabbköp. I badbyxor. Väldigt roligt tyckte jag tills den ena sa på klockren göteborgska "hon smygfotar oss" och spände musklerna. Jag log och svarade: "det skulle jag väl aldrig göra" när jag gick förbi. På uppblandad norrländska/stockholmska. De trodde jag tyckte de var snygga.

Sedan såg jag en naken man på boulevarden. Jag fotograferade förstås. Det ser ju så kul ut med snoppar bland vanligt folk. Fast sedan upptäckte jag att han blev filmad. Och att jag också blev filmad när jag fotograferade den nakna mannen. Då flyttade jag mig. Kamerateamet följde efter. De följde efter mig! De ville filma någon som fotograferade nakna människor. De filmade mig länge.

Ikväll blir jag därmed outad som snuskhummer på nyheterna i spanska kanal 5, Telecinco. Det sänds över hela Spanien. Det gjorde ett reportage om att nudister protesterar för att de stängt nakenbadet framför hotell W.

1 kommentar:

Budgetrresande sa...

Visas det efter reklamen så har säkert alla hunnit byta kanal :)