lördag 22 maj 2010

Lördagens samtal.

Jordgubbs-daiquiri en tidig kväll med våra vänner Lisa & Dave från New York. Några av aftonens samtalsämnen: alfakvinnor, tonårsdöttrar, katolska präster, pedofili, äktenskap och jag fick lära mig lite mer hur Davids dagar ser ut när han skriver sina böcker. Han är professor i kriminologi, har forskat och följt kriminella gäng och skriver bl.a. om ligor och deras ledare.

Jag tycker allmänt att det är intressant att höra hur olika människor gör rent praktiskt i sina yrken och vad det är som triggar och hur olika människor tänker i samband med sina prestationer. Jag är kort sagt nyfiken på individers passion och drivkrafter och vad folk åstadkommer enkelt och vilka prestationer som möter motstånd och ibland ångest; vilka trösklar undviks och vilka klivs över.

I övrigt har jag jobbat hela dagen. Skrivit text.

Inga kommentarer: