måndag 31 maj 2010

SAS, vad ska jag bleka egentligen?


Min resväska var försenad när jag kom till Stockholm så jag fick en necessär med det viktigaste. Nu noterar jag att det är blekmedel i deoderanten. WHITENING - reduces skin darkening. Jag förstår ingenting. Ska jag köra en Michael Jackson ifall jag nu inte redan vore vit, men just under armhålan är väl de flesta rätt bleka eller?

Min man som möjligtvis influerats av filmen Brüno sa: "Nä, men det fattar du väl. Det är anusblekning förstås. Det är sånt som ungdomar håller på med nu för tiden."

Lämplig förpackningsstorlek för snusk också, men så fräcka kan väl SAS inte ha blivit?

Någon som vet eller ska jag ringa och fråga?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan

Michael Jackson blekte inte sig själv, utan han hade vitiligio. Det är en hud sjukdom där man succesivt förlorar sitt pigment. Du är ju en smart cool kvinna, inte tror du väl på skvaller.
/Hälsningar ett stort Michel Jackson fan.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag kan inte alla detaljer kring Michael Jackson. Helt sant. Jag ville illustrera att om man är född svart och av någon outgrundlig anledning skulle vilja bli vitare så förstår jag ändå inte varför en deo skulle vara rätt metod.