lördag 17 juli 2010

Andra andningen.

Igår natt sov jag bara några timmar. Det innebär att jag är megaspeedad idag. Övertrött. Som ett barn. Detta speedoläge fick mig att putsa fönstren på terrassen i sovrummet som vi aldrig besöker och nu håller jag på att rensa bland högar av papper på skrivbordet. Feng Shuiar hemmakontoret för att lättare gå in i semestermood.

Är dock bara halvfärdig. Hela sängen är full av osorterade viktiga papper just nu och tröttheten börjar kicka in... 

Exempel på papper på min säng som ska sorteras: lösen till bredbandsnät, presentkort på Spa, pressklipp med kompisar; t.ex Viveka i DN som svärmor skickat, urklippta artiklar med idéer till föreläsning, gamla inbjudningskort, magasin, kontaktuppgifter till målare, fotografier, information om seglarskola, lagningslapp från Nintendo, synopsis till ny bok, Barcelonakarta, knäövningar, försäkringspapper till bilen, röntgenbilder på knä, reklam för snabbare bredband, turistfoldrar till bra ställen i Katalonien, deklarationsuppgifter från Sverige, vykort, anmälningsblankett till skolbuss för Max etc. 

Inga kommentarer: