måndag 26 juli 2010

Apropå packning.

Alltså, jag har inga problem med om jag ska välja en blå eller röd tröja. Det handlar snarare om att jag hunnit göra allt hemma innan jag reser iväg och eventuellt dör. Inte en helt logisk tanke, jag vet, men jag vill vara färdig med mina to-dos innan jag lämnar hemmet. Då kan jag byta fokus och koncentrera mig på nästa grej.

T.ex. hittade jag anmälningsblanketten till Max skolbuss som bara MÅSTE vara ifylld och inskickad för annars kommer inte rutten i höst att passera vårt hus. Sedan vill jag vara säker på att jag fixat allt administrativt som; bokföring i ordning, EU-patientbricka uthämtad, nyckeln till portvakten etc. Kläder kan man köpa nya, men inte en nyckel till ett källarförråd i Stockholm (som jag kom ihåg att ta med). Typ så.

Det enda jag glömde var loggboken. I sommar ska vi ut i Stockholms skärgård en vecka och då hade jag velat haft med vår gamla loggbok för att knyta an till tidigare båtsemestrar. Jag får använda lösa blad och klistra in!

Inga kommentarer: