tisdag 31 augusti 2010

Inför höstterminen.

Med 30 grader på termometern känns det inte riktigt höstigt här i Barcelona. Fast lite nystart blir det ändå. Jag har anmält mig till två kortkurser. En i Barcelona och en annan i Stockholm. Fast i olika ämnen. Den ena i september, den andra i oktober. Det blir mest praktiska övningar och i bägge fallen tar jag ett rejält kliv ut ur min bekvämlighetszon. Jag kommer definitivt att vara sämst i klassen. I båda ämnena. Det ser jag fram emot. Jag ska tvinga mig till utveckling.

2 kommentarer:

Ulrica Åberg (fd Pettersson) sa...

Bra tänkt! Det är jättenyttigt att kliva ut ur sin bekvämlighetszon ibland. Frisk vågat, hälften vunnet men utgå inte från att du kommer att vara sämst! Tänk istället att du kommer att vara den som har roligast, eller varför inte den som utvecklas mest!

Stor kram till dej!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack.

Fast det är inte så dumt att vara sämst i klassen tycker jag. Precis som du skriver... det kan göra att jag utvecklas mest!