tisdag 31 augusti 2010

Medioker.

Jag är inte jättebra på någonting alls. Däremot kan jag lite grand av varje. Idag skulle jag vilja vara toppen på åtminstone en enda sak. Sitta uppe i skyn och gotta mig. Enda fördelen med att inte vara superbra på något speciellt är att man slipper avundsjuka.

Man blir ju bara avundsjuk på dem som är bättre. De som man vill ska falla ner från sin pedistal-position. Jag tror det är därför många inte ens försöker sträva. Av rädsla för att inte lyckas. Av bekvämlighet. Vad ska folk tycka... vem tror hon att hon är? Om man nu inte är Carolina Klüft by nature. Fast t.o.m. hon är inte alltid bäst - längre. Sedan är ju fallet desto hårdare den dagen man inte längre befinner sig på toppen. Man har fått smaka på seger och ramlar sedan ner. Och då snackas det förstås ännu mer.

Jag skulle ändå vilja bli bäst på något. Åtminstone riktigt bra. Fast jag vet inte riktigt på vad. Höjdhopp kanske? Saxar man i VM?

Inga kommentarer: