lördag 28 augusti 2010

Min drop-in frisör hade varit med förr...

Klockan 18.00 kom jag till shoppingcentret efter att krypit på golvet och skurat. Gick direkt till en frisörsalong. De hade tid om en halvtimme. Bra. Under tiden sprang jag till en sminkaffär och köpte nagellack. I väntrummet hos frisören målade jag tånaglarna. Har man bråttom, så hinner man inte vara elegant...

Halv sju fick jag tid och frågade hur snabbt hon kan styra upp riset... på 30 minuter hann frisören tvätta mitt hår, klippa det och föna. Bra jobbat.

Sedan sprang jag hem, in i duschen, på med klänning och mascara. Max 15 minuter hemma, halv åtta med maken i taxi för att duka upp och fixa musik innan vännerna kom. 

En riktigt skön kväll. Hann prata ordentligt med alla. Glad i kroppen.

God natt. 

Inga kommentarer: