fredag 27 augusti 2010

Status inför fest.

Vaknade precis av att Henrik väckte mig. Han stod svettig vid sängkanten. Tydligen hade han klivit upp klockan 6.00, tagit bilen upp till skogen och cyklat till en mil på berget. Helt rusig av adrenalin sa han: Nu Maria fixar vi fest!

Jag ligger kvar i sängen, uppsvullen kring ögonen av allergi... kanske tål jag inte de 18 röda rosorna som Henrik köpte till mig igår. Är också svettig, men bara morgonofräsch. Är helt seg i kroppen, mina röda dagar har börjat. Min frisör är i Sverige och jag ser ut som bajs i håret, blont bajs. Min uppgift är att styra upp hemmet och här ser det ut som om en bomb slagit ner. Min energinivå är som mina barns Nintendo efter en regnig dag. Ja, ni fattar. Jag är inte riktigt on top on things. Yet.

Jag måste har ett gäng kaffekoppar för att överhuvudtaget få rumpan ur sängen...+ allergitablett... + Ipren för m-värken. Sen så... börjar helgens partaj. Ikväll Cava på kontoret i Torre Mapfre.

Nu ska vi göra Spotify playlists. Henrik ropar från köket: ABBA får inte spelas en enda gång! Fajten har börjat. Maken gillar snabb musik som man spelar på klubbar nu för tiden. Min dansmusik är daterad en decennium tidigare. Eller 2. Eller 3. Eller förresten, OMG 4! Heja disco.

1 kommentar:

Anonym sa...

Disco forever!!! Spansk musik är också bra för att få igång dansnerven... och dancing queen...fniss...
Ha kul!