torsdag 7 oktober 2010

Robyn är en sådan begåvad kvinna och förebild.

Jag är impad av Robyn. Hon gör grym musik och hon är en fantastisk entreprenör. När skivbolagen ville göra om henne i USA så sket hon i hela grejen. Åkte hem, byggde upp sig själv, startade eget skivbolag och slog igenom på sina egna villkor over there. När jag bodde i Stockholm, tränade jag kampsport på gymmet Kroppskultur och brukade äta lunch ensam på Tegnérgatan efter passet. Tror haket hette SthlmNewDeli. Robyn brukade ofta käka på samma ställe. Hon var alltid totalt osminkad, hade slappa kläder och var helskönt ostylad. Men man missade inte hennes speciella röst. Oftast satt hon med ett gäng grabbar. Förmodligen musikfolk. Stockholmstränad som man är (var) låtsades jag förstås inte notera att det var hon. Fast numera är jag ju invandrarlantis i Spanien och tar jämt fram kameran. Bloggen måste få sitt.

1 kommentar:

Freedomtravel sa...

Håller med! Robyn är verkligen en jej man blir imponerad av! Skulle gärna vilja se henne när hon kommer til Stockholm i höst.