fredag 18 februari 2011

Dagens telefonsamtal.

Jag har ett gäng polare som är nere från Sverige. Det är nämligen MWC, världens största mobilmässa för branschfolk i Barcelona denna vecka. De stora elefanterna är i stan. Alla koncernchefer på de mäktiga telekombolagen. Och svansen runt omkring. Det var här jag träffade Ericssons VD och lyssnade på Kevin Spacey häromåret.

Just precis nu ringer en av mina kompisar som är här från Sverige. Vi snackar jobb. En bra kille som känner allt och alla. Blir gärna anställd av honom framöver... säger jag till honom precis innan han frågar: "Du, ska inte du och Henkan haka på oss till en swingersklubb ikväll. Va, skämtar du? Nä, det ligger en på Doctor Joaquim. Ska tydligen vara Barcelonas bästa, säger han och berättar hyfsat detaljerat om hur kul det är. Absolut High Class med snygga människor får jag veta.

Man vill ju inte verka tråkig, men nä, jag har hellre sex med bara en människa i taget - utan publik. Förslagsvis min man. I övrigt anser jag att är jakten är part of the fun. Man vill ju inte ha uppdukad snopp. Fast tack för omtanken, säger jag innan vi pratar om att ses på en prata-jobb-lunch en annan dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

You are sooo funny Maria :-)
A real STAND UP!!!

Anonym sa...

..det kanske är därför han "känner allt och alla"...hehehe

Maria Agrell, Barcelona sa...

Nojar lite. Skriver jag för vulgärt?