fredag 25 mars 2011

Väntrum.

Befinner mig på Teknon. Samma sjukhus där Ted föddes. Jag ska ta bort en knöl. Säkert inget farligt. Ibland måste man stanna upp och renovera kroppen lite. Tittar på Gisele Bündchen. Hon är inte så ful. Det tyckte inte heller min make när vi var i New York senast. Han kom tillbaka från toaletten och sa att han såg en hyfsat fräsch brud i trappan. Jag tittade upp och ser denna donna sätta sig vid bordet mittemot oss intill sin dåvarande pojkvän Leonardo DiCaprio. Fast de höll på med varsin mobil under hela middagen och kändes inte lika glammiga som i glossiga magasin. Och jag kämpade för att inte sitta och glo.

Man blir snygga-till-sig-sugen när man ser Gisele på stan. Skulle verkligen behöva uppdatera min garderob. Borde skämmas över att vara kvinna så lite som jag shoppar. Men det är ju så vansinnigt TRÅKIGT. Hatar butiker. Blir illamående av konsumtionshets. Men jag tycker om att känna mig fin. Skulle behöva en personal shopper som kommer hem till mig med utvalda ting. Är det så mycket begärt?

Fast jag har ett tillgodokvitto på Fnac på 500 Euro som går ut om en vecka. Måste köpa någonting. Det blev ett 50 mm objektiv till Henriks kamera. Första gången jag köper något i kameraväg, förutom en kompaktkamera. Känner mig manlig. Vet inte vad jag ska handla för resten av pengarna. Skrivpatroner och lägga på hög kanske.

I helgen ska jag plåta nära.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria,

Jag använder kommentarsfältet som mail, vilket jag hoppas är ok.

Mitt namn är Louise Hemman och jag arbetar med att marknadsföra en resebyrå. Jag undrar om du vore intresserad av att tjäna pengar på att ha en länk på din sida till denna resbyrå?

Hör gärna av dig för mer information.

Med vänliga hälsningar,
Louise Hemman

louiseh@obanmultilingual.com

Anonym sa...

Varför blev det inte en ny Ipad 2 från Fnac idag?

Maria Agrell, Barcelona sa...

Bra förslag. Tål att tänkas på.