måndag 21 mars 2011

Var ska jag duscha?

Jag måste ta reda på vad det är som gör att mitt ansikte och hals bränner så förbaskat. Vad i huset är det som orsaker allergin? Ska inleda uteslutningsmetoden. Det blev bättre i Andorra. Misstänker vattnet. Har beställt vattenprov. Tänkte också se hur min hud blir om jag slutar duscha hemma. Men nu kvarstår ju problemet, hur ska jag bli ren? Idag tränade jag och duschade där. Imorgon då? Jag kan väl inte träna varje dag. Funderar på strandduscharna. Stå och frysa med nudisterna. Kan det vara något?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har inte tänkt på att det kan vara pollen? Barcelonas pollenhalt är högre än något annat land jag bott i. Vi är ett par stycken på mitt jobb som lider av det just nu!

Nu har ni dessutom mer grönska omkring er.

Lycka till!

/Katarina

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag är även pollenallergier men då är får jag problem med rinnande ögon, nysningar och kliande näsa... Mot det har vi en värsting-luftrenare i hemmet som suger upp allt. När det inte hjälper tar jag allergitabletter... Men nej, det här är något annat. Tvättade mig med köpt flaskvatten imorse. Huden fortfarande ok. Vattnet fortfarande huvudmisstänkt.

Anonym sa...

Vattenrenare? Finns en massa bolag som installerar dem här i Barca. Vi har en i kökskranen och tro det eller ej, vattnet smakar bra (och om man skall tro företaget rätt) så skall det också vara hälsosammare?!?

En kollega till mig installerade det även för duschen, kanske ett alternativ?

/Katarina

Maria Agrell, Barcelona sa...

Bra idé!