onsdag 27 april 2011

Jag har lagat lunch!

Självklart fattar jag. Det är ingen stor grej. För er vanliga. Men för mig, jag som har så otroligt dåligt självförtroende i köket, blir själaglad när maten jag lagat ihop ser ut som något jag själv faktiskt vill äta. Trodde inte jag hade något hemma, allt såg oätligt ut där det låg i olika ensamma hörn i kylen. Men jag hittade morot, avokado, tonfisk, tomat, salladsblad, melonfrön och pumpafrön i skafferiet (fick det i en goodiebag från mitt mingelbesök i Risentas fabrik). Gjorde en dressing på honung, lingonvinäger, vitlök, olivolja, salt, peppar och en klyfta lime. Spontanmix. Som trolleri. Det smakade gott. Jag är förvånad själv. Inne i mig bor det nog en Per Moberg som vill komma ut. Fast skulle han göra en sallad? Nä, men ni fattar principen.

(Emil fick pizza. Ted bara sover.)

Inga kommentarer: