onsdag 27 april 2011

Jaha, är det redan morgon?

Jag har legat och klappat på lillen hela natten. Han har knappt kunnat sova. Stackars liten. Flera hundra kliande prickar på magen. På dagen verkar det gå bättre. Och stora jag är hur trött som helst. Klarar inte en natt utan sömn. Nu står jag här med två hungriga barn och en tom kyl. Planen var att Lisa skulle ta båda barnen idag, men jag är för trött för att köra in till stan. Men hur ska jag få hem mat? Kan man handla med vattkoppsbarn? Säga att de inte får gå nära någon? Eller sätta dem i koppel utanför affären? Är för trött för att kunna tänka. Det enda jag har lyckats klara av idag är att försöka surfa reda på vilken tevekanal Champions League går på ikväll. Fast förresten, det lyckades jag inte alls med. Hittade inte svaret. Verkar vara en betalkanal.  Vet dock inte vilken. Var hittar man egentligen en tevebar i Sant Just? Och hur ska vi kunna se matchen med ett vattkoppsbarn? Ja, det är grötigt i mitt huvud nu. Kan inte tänka klart. Fast solen skiner. Borde ta en kaffe ute på verandan och försöka klura ut någon lösning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria!

Jag gillar verkligen din blogg jättemycket! Bor själv i Barcelona och det är kul att läsa om hur en annan utlandssvensk har det!
Matchen visar på katalanska TV3 ikväll!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Molt bé!