måndag 20 juni 2011

Bröllopet.

Mia och Fredrik träffades samtidigt som Henrik och jag. Uppe i Umeå. På den tiden pratade Mia och jag var eviga dag om hur vi skulle göra med våra kärlekar. Vi var ju inte singlar alla fyra direkt... Fast jag och Mia har känt varandra längre än så. Vi blev kändisar samma dag faktiskt. Omslagsflickor på Hudiksvalls Tidning. Med can can kjolar. I flera dagar var vi omtalade i vår klass... och jag väntar fortfarande på min comeback! Då på 80-talet spelade Mia och jag i samma teatergrupp (Muttrarna). Mia blev skådis och teaterregissör som vuxen. Hennes man är numera kulturchef och förbereder kulturhuvudstadsåret 2014. På bröllopet kom många människor från teve-, teater-, och filmbranschen samt musiker. Och jag höll tal bland dessa proffs. Det kände ändå rätt bra. Jag hade för första gången ett manus. Ovant. Fast okej. Folk skrattade.

Rom som kuliss är förstås oerhört romantiskt.

Inga kommentarer: