söndag 12 juni 2011

Gava Mar idag.

Tillbringade lördagkvällen hemma framför datorn. Rensade. Slängde 2000 bilder. En massa skit. Fastän jag nästan alltid deletar mer än hälften av det jag plåtar direkt. Nu 24 000 bilder kvar. Från år 2009 till nu. Ska bli 15000. Som mest. Helst mindre. Det tar bara plats. Ikväll ska det massakeras exponeringar. Som tarmsköljning. Nu har jag inte gjort det. Sprutat rumpan alltså. Men jag tror att det skulle kännas lika befriande.

För övrigt hittade jag oroande många självporträtt. Det är ytterst patetiskt. Vem tror jag att jag är? Vem bryr sig? Jag själv antagligen. Ego kan vara en drivkraft, fast inte för mig. Tror jag. Känner snarare att bekräftelsekåt är en svaghet. Om man inte tjänar pengar på det. Vill skärpa mig. Självporträtt borde hamna i bekräftelse-se-mig-facket. Den här bloggen också förstås. Vad gör jag om jag flyttar till Sverige förresten? Fortsätter blogga om Svenssonlivet i förort?

Inga kommentarer: