lördag 25 juni 2011

Med ödmjuka hälsningar.

Det bästa med mitt namn är att det är vanligt i hela världen. Därmed finns det otaliga sånger om Maria. Jag minns ett disco jag hade hemma hos mig när jag gick i mellanstadiet. Jag hittade på en show. Den gick ut på att jag stod i mitten och klasskompisarna stod på knä runt omkring och sjöng karaoke till en låt som hette "Maria, vi känner att vi älskar dig" och gjorde svepande rörelser med armarna mot mig som stod mitt i ringen. Det tyckte jag var en jättebra lek. En helt naturlig lek dessutom. Kanske var det lågstadiet.

Nä, såklart hade jag inte många kompisar i mellanstadiet. Vi var en hård klass. Riktigt tuff stämning. Vår lärare brukade ofta gråta. Min jobbigaste livsperiod. Fast Charlotte och jag blev bästisar på gymnasiet och är tajta fortfarande. Och Johan och Gabriel är också kvar i mitt liv. 3 vänner som hängt med sedan klassrummet på Östra Skolan.

Tur för mig att jag aldrig blev någon stjärna. Jag hade varit odräglig. Utan markkontakt.

Trots det. Som medelmåttig medelålders gillar jag fortfarande Maria-låtar. Som den här med snubbar från mina hemtrakter: Östen Med Resten – Maria

Inga kommentarer: