tisdag 28 juni 2011

Värmen.

Jag gillar att sitta i skuggan när det är hett. Trivs i värme. Fast hjärnan är inte helt med på noterna. Jag märker att tänkandet går så långsamt och är luddigt. Typ det här händer i mitt huvud: Vad var det jag skulle göra nu då... öh... ett varv i huset... plocka ur diskmaskinen ja visst ja... men var är glaset? (Exempel på irrelevanta tankar) Eller... var det tvättmaskinen? Fast var la jag lakanet... ett varv till runt huset... och den där inbjudan... den måste jag maila... fast var är telefonen? (Oväsentligheter tar ofantlig tankeplats) Oj, nu hittar jag inte skorna. Var är de? Och bilen då? Den är ju full med skit. Det måste jag rensa ur. Fast diskmaskinen först. Nu vill jag hitta skorna. De finns ingenstans. Nu ropar Ted. Han har tydligen vaknat. Nu ringer telefonen. Samtidigt. Nu blir det för mycket. Måste sätta mig ner och lugna ner mig. Det går för fort nu. (Gör absolut ingenting).

Tror jag börjar med koffein.

Inga kommentarer: