fredag 1 juli 2011

One of those days. Idag igen.

Igår när jag satt i bilen med tre trötta bråkiga barn så funkade inte min mobil. Mindes att jag fått ett SMS dagen innan om en räkning som inte dragits från kontot. Vodafone kapar mobilen dagen efter. Hard core cash management. Jag vet inte hur jag ska få tag på Lisa så att hon kan möta mig och barnen. Jag vänder bilen. Kör till banken. Parkerar utanför. Ungarna kvar i bilen. Springer in. Förklarar mig desperat. Får gå före i kön. Får ringa till Lisa från banken. Betalar telefonräkningen. Telefonen funkar fortfarande inte. Kan inte heller ringa till Vodafone. Gratisnumret 123 är också avstängt. Jag kan inte heller ringa från fast telefon. Då funkar inte 123. Efter några om och men får jag låna en Vodafone mobil för att ringa och höra hur jag ska göra för att få telefonen aktiverad igen. Tydligen ska jag maila kvittot. Så igår scannar jag bankkvittot, mailar in det, men telefonen funkar inte ändå.

Idag står jag på posten. Ska skicka en massa böcker till min mans MBA-skola i London. När jag kommer fram till kassan med mina två hungriga ungar säger de att det inte fungerar att betala med kort. Jag letar reda på en bankomat ute i den 30 gradiga värmen. Barnen orkar knappt gå. Mitt kort funkar inte. Jag kan inte heller ringa. Men jo, där och då börjar telefonen fungera. Som ett mirakel. Jag ringer min man. Får inte tag på honom. Vill att han för över pengar till mitt konto. Maken ringer upp. För över pengar. Jag testar att ta ut pengar. Det går fortfarande inte. Barnen frågar mig efter vatten. Har inga mynt att handla vatten för. Makens överförda pengar slurpas upp av kontot. Tydligen mycket minus. Ringer min man igen och och ber honom föra över pengar till ett annat konto. Ställer mig i kö på banken. När jag kommer fram hittar jag inte mitt kort. Det har jag tydligen glömt i bankomaten.

Och så fortsätter dagen i ungefär samma anda. Men nu är paketet postat. Jag har handlat mat. Och det är dags att förbereda middagen. Maria & Erik är här på besök. Vi ska grilla ikväll. Imorgon kommer Fredrik och Frida med sina tre döttrar. De stannar en vecka.

Tar en värktablett mot mina onda knän. Inser att det är alltför långt till nästa lön. Nästa vecka är barnen på fotbollsläger hela dagarna. Då tänkte jag gå på Spa.

Inga kommentarer: