torsdag 7 augusti 2008

Min syster och jag.

När jag blir vuxen ska jag bli som min lillasyster Christina i Hälsingland. Hon är alltid lugn och har koll på läget. I hennes familj har de ordning och reda på sina liv. De har ett eget hus, med rensad trädgård, tvättade bilar, barninredda lekrum, alltid rent och välklätt barn och maten är lagad innan ungen skriker av hunger.

Vi har upptäckt denna semester att ingen i vår familj har koll på något alls. Det är kaos nästan hela tiden. Ungarna är oftast skitiga, såriga, bångstyriga och vi lagar mat på tok för sent, alternativt trashar någon krog med våra vilda kids.

När jag bodde hemma hos min gravida syster, hennes man Fredrik och deras son Noah, 1,5 år häromveckan lämnade jag tevattnet på strax innan jag började duscha på övervåningen - och glömde bort att spisen var på. Syrran hann precis hem innan huset stod i brand.

Igår la jag in mina skitiga kläder i hennes tvättmaskin, den hann såklart inte bli klar innan jag drog iväg... idag när jag kom för att styra upp det hela hade min gulliga lillasyster både hängt, strykt och vikt ihop allting.

Som tack körde min make på deras vackra lyktstolpe i gammaldags stil som stod så fint vid grusinfarten. Den låg på marken i sitt krossade glas med avbrytna kablar när vi for därifrån.

Jo, som sagt, vissa har koll på läget, andra inte.

Stort TACK för allt syrran och förlåt min något blinda make.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, bra att ha lite tillgodo tills vi kommer och hälsar på er.

kram syster

Anonym sa...

Skönt att höra att det finns fler med kaos-artat liv. Du verkar ju ändå rätt organiserad tycker jag, i varje fall i jämnförelse med mig och min lilla familj.

Anonym sa...

Kaos familj är ni nog inte utan snarare som min familj, spontana, roliga och charmiga:)
Vi är talanglösa på planering, packa dagen innan semester m.m
I år sa vi att vi inte skulle lägga oss innan vi hade packat klart......båda somnade i soffan! Kanske nästa gång!?
G