tisdag 23 november 2010

Familjeliv.

Jag gillar att bo med andra familjer. Få en inblick i hur livet är i vardagen. Man känner annars bara till sin egen. Besöker vänner när man är ditbjuden. Då är det festligt. Vardagslivet är så mycket mer intressant. Hur funkar det? Jag och min man bråkar högljutt var och varannan dag. Och kysser varandra varje dag. Det är passionerat. Jag vill ha det så. Vi har nära kontakt. Man duckar inte. Man är rakryggad. Kommunicerar. Det är liv.

Igår gick jag i taket för maken hade mage att påstå att det var mitt ansvar att boka flygbiljetterna i jul för han jobbar så mycket. Mitt fel att vi inte bokat förrän nu när priserna var så dyra. Mitt ansvar... säger han som sovit på ett hotellrum en vecka utan ansvar för varken matlagning eller barn. Sedan fick jag skäll för en annan grej också. Jag bad honom flyga och fara. På mer än ett sätt. Sedan diskussion om hur och varför tills han sa förlåt och det blev ett ihärdigt pusskalas. Han älskar att reta mig - och jag faller i fällan varje gång.

När vi gick och la oss sa jag; va härligt det är att du inte reser nu, vilken mysig kväll. Sedan kom vi på att vi faktiskt bråkat med rätt hårda ord några timmar tidigare och började skratta. Det är liksom vi när det är bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.cityairline.com/