torsdag 18 november 2010

Lokalflyg.

Charlotte hade nyligen varit en weekend i Havanna och en annan i Bogotá. Det ligger ju så nära... Costa Rica. När vi bodde i Stockholm visste vi aldrig var vi skulle resa på helgen. Tog bilen till Västerås en gång. Det var tomt överallt. Inte en människa. Alla caféer var stängda. Förutom i ishallen. Där var det kyrkomöte. 2000 deltagare. Så vi spanade på leende pingstvänner en hel dag. Det här var innan jag blev manisk med min kamera. Tyvärr.

Eller förresten, det var nog inte Västerås. Strängnäs kanske. Typ någon stad 1,5 timmar från Stockholm. Inåt landet.

Nu låter jag dryg. Jag förstår det. Men jag kan inte låta bli att fascineras av möjligheterna som ges när man bor i länder långt borta. Helgäventyren blir liksom lite märkvärdigare. Exotiskare. Roligare. Heja Charlotte!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha vad roligt, när jag läste texten tänkte jag "kyrkomöte. 2000 pers. Hon måste mena jehovas vittnen i Strängnäs" och det kom du ju på själv att du gjorde...

...och ja, jag håller med dig, det känns lite roligare/exklusivare med weekendresor till Havanna än att ta färjan till Åbo... Men även ni i Barcelona har ju schyssta weekendresor till både snö & bad nära till hands. Nästan året om dessutom!!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jo, sant. Barcelona är bra på det sättet.