måndag 16 april 2007

En ovanligt dum jämförelse.

Sätter mig ner för att jobba med mina tre olika uppdrag; Fair Play, Svenska Nyheter på Barcelona Television och 22@ för Barcelona Stad.

Fast först tar jag bort legobitarna under stolen, ritpennorna vid datormusen, yogurtfatet vid skrivaren och barnens smutsiga strumpor som ligger över tangentbordet. Och sedan hänger jag en maskin tvätt. Och så matar jag lille Ted med gröt och hoppas att han ska somna snart.

Det här med att ha kontoret hemma kanske inte är så klokt ändå. Undras hur typ Madonna med alla sina ungar får ihop det?

3 kommentarer:

Konsultpappan sa...

Jag tror hon har en personlig assistent.

Och att den assistenten har en assistent.

Som i sin tur har ett gäng assistenter.

Med varsin handfull hantlangare som utför saker.

...
Så enkelt kan det vara att hinna med allt.

Anonym sa...

Jag är kompis med Madonnas barnflicka. Det kan gå dagar utan att hon träffar sina barn, även fast de alla är hemma i samma hus. Du är i en helt annan kategori vad gäller moderskapet! :)

Maria Agrell, Barcelona sa...

Anonym:
Ja, det är väl så.
Allt har ett pris.

Dock inte alla människor - tack å lov.