måndag 29 oktober 2007

Ibland funkar det.

För ett halvår sedan lockade några säljare i shopping centret mig till att komma till ett Meliá Hotell i Barcelona en söndag för att få information om Sol Meliá Vacation Club. I betalning skulle vi få en weekend på valfritt hotell.

Jag och min familj gick dit efter att de ringt och bokat datum och tid speciellt för oss, de ordnade barnvakt till barnen på plats och vi blev bjudna på kaffe och bullar.

Semesterklubben kändes buffel & båg så vi tackade nej till den. Man skulle betala typ 30 000 Euro i medlemsavgift och blev lovad en vecka någonstans i världen och det var poäng hit och dit. Oerhört märkligt.

Men fick i alla fall utlovade bonuspoäng insatta på ett Meliá-hotell-medlemskort som måste användas upp inom halvår.

Jag bokade dubbelrummet med våra bonuspoäng på medlemssajten och i helgen bodde vi på Hotel Meliá i Alicante. Och det var riktigt riktig bra. Utsikten från hotellrummets terrass på kvällen när vi kom fram är ju inte helt fel. Helt GRATIS.

Även om jag minns en kvinna i svensk communitiet här nere som påpekade att jag blivit lurad som offrade min tid på något så dumt.

Fast att tillbringa ett par timmar en söndagförmiddag på ett tjusigt hotell för att lyssna på en säljpitch när man får barnvakt gratis och fika är inte en så stor uppoffring tycker jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo-jo, själv besiktade jag bilen i skogen utanför Lidingö sist. Trevligare med kaktusar utanför...och utsikten från hotellet ser inte fel ut...//Cecilia

Viktoria Löwenthal sa...

Hoo! Ring mig nästa gång ett sådant erbjudande dyker upp, jag är i stort behov av både barnvakteri samt kan tänka mig att betala min dyrbara tid med att bli bjuden på kaffe och kaka om jag på det får en weekend om så bara i Mataro!