tisdag 16 oktober 2007

Min nya idol.

Har bara läst 80 sidor i Hillary Rodham Clintons självbiografi Living History, men är redan övertygad om att hon borde bli USA:s nästa president.

Klart hon skriver så att man ska tycka att hon är en bra person. Många säger att hon är manipulativ. Ja, det vet jag ju. Men jag kan ändå inte låta bli att fascineras.

Hur orkar hon?

Hon fyller 60 år nu den 26 oktober. Jag är ungefär hälften så gammal och vad gör jag med min tid? Läser om henne - och somnar.

Efter de tuffa åren som First Lady har hon fortsatt i rampljuset som senator för New York och nu tar hon upp kampen om att bli USA:s första kvinnliga president.

Oavsett vad man tycker om hennes politiska åsikter kan jag inte låta bli att imponeras. Hur behåller hon fokus, engagemang, energi och drivkraft?

1 kommentar:

Anna Malaga sa...

Hon är av en annan generation. Det finns mânga liknande kvinnor i hennes âlder, med ett otroligt engagemang och drivkraft, men de kanske har stött pâ fler hinder pâ vägen.
Jag tror inte att sâ mânga i vâr generation har viljan att uppoffra oss sâ mycket helt enkelt.