söndag 9 mars 2008

Att vara hemma och upptäcka sina barn kan också vara alldeles underbart.

Jag tycker bebisar är gulliga och mysiga att pussa på. Fast jag måste säga att ju äldre barnen blir, desto roligare blir det.

Min yngsta rackarunge gjorde en grej idag som kändes som att han är på gång att förstå hur saker hänger ihop. Åtminstone lite grand. Även om det blev lite fel.

Han skulle klättra upp på en stol och precis intill står ett element som är varmt. Ted, 1 år 4 månader, går fram och blåser på elementet.

Han har ju sett hur jag blåser på maten när den är för het, så förmodligen tänkte han att det borde vara samma sak med element och han ville väl inte bränna sig.

3 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

:D

Myrkott sa...

Hej!
Jag läser din blogg regelbundet och tycker om den. Men det kanske börjar gå för långt... Inatt drömde jag om dig! Det var en fin dröm, du försvarade din man och dina barn på en semester någonstans.
Lite konstigt att drömma om någon man inte känner och som man bara läser om :)
Tack för en trevlig blogg!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Myrkott;

ja, det var helt galet. *skrattar*

ops, min son frågar varför jag skrattar framför datorn och han förstår inte riktigt vad jag menar när jag förklarar heller...

vadå försvara, undrar han?

ja, det var det konstiga i hela berättelsen, tyckte han.