torsdag 6 mars 2008

Någon som vill hänga med?

Jag minns att Max hade vattkoppor när han var liten och var sjuk en vecka. Sedan opererade han bort halsmandlarna några år senare och då var min man hemma en vecka. Efter det har det varit några dagars förkylning då och då.

Men vad händer med bebis nummer 2?

Han har varit sjuk lika ofta på 1 år 4 månader som 6-åriga Max har varit i hela sitt liv. Förrförra veckan kunde han inte andas och vi var inomhus i tio dagar och nu har han feber igen!

I flera nätter i rad har han vaknat varje timme och skrikit rakt ut.

Jag börjar bli less på att vara småbarnsförälder. Min make åkte iväg till London idag. Kommer tillbaka i mitten på nästa vecka.

Jag funderar jag på att ringa barnvakten och fråga om hon vill flytta in. Själv tänkte jag sätta mig på nästa partyflyg till New York.

Så här tråkigt kan man ju bara inte ha det.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan hänga med.

Mannen

www.malinrocaahlgren.com sa...

det är helbra! gör det! jag hade au-pair hela förra sommaren. har aldrig känt mig så harmonisk. tragiska verklighet, men jag erkänner att jag blev faktiskt en trevligare person med mindre bebisskrik och mer fritid!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ja, jag måste styra upp det här nu. Alla mina harmoniska väninnor säger åt mig att skaffa mer hemhjälp. Jag är bara så snål och luthersk.

Anonym sa...

Jag röstar på att be barnvakten flytta in och stanna hemma. Festa i din egen stad och få lite tid att vila.

För ett tag sedan jobbade min man utomlands i fyra månader, jag jobbade heltid och planerade utlandsflytt och vår ettåring var sjuk 80% av tiden. Jag fick aldrig sova och har minnesluckor från den tiden. Sedan fortsatte det sådär i ett år till i det nya landet. Nu har det vänt och jag kommer inte ens ihåg hur hemskt det var. Det vänder även med nummer två. Men det gäller att inte vara alltför trött när det vänder, då orkar man inte uppskatta när det blir bättre.

Lycka till!

Anonym sa...

Hello, My name is Mike and My wife Christina, who is Swedish are wondering if there are any swedish schools in Barcelona? If not do you think there is a possibility of maybe starting a swedish school. My wife just happens to be a teacher and is concerened about our children getting a swedish education.... Do you have any suggestions Thanks... Mike

Maria Agrell, Barcelona sa...

Mike,

The Scandinavian Club gives Swedish lessons, but there is no Swedish school in Barcelona.

We are happy with the American School (ASB) and there is around 20 Swedish families there.

I think there is a market for a Swedish school in Barcelona, but the cost of houses is high, so the one that start it will need to be willing to take an economical risk I think.

Anonym sa...

Hej Maria,

Jag funderar på att läsa på skolan ESEI - International business school i Barcelona.
Jag undrar om du känner till den skolan och vad den i sådana fall har för rykte :)

Mvh Michaela

Monica sa...

Kan bara meddela att om du ska läsa ekonomi har den jättebra rykte!Mellan esei och esade är det nog lite hugget som stucket. Vad gäller språkkurser tror jag dock personligen att pompeu fabras är snäppet vassare!

Anonym sa...

Jag ska kanske lägga till att jag tänkte läsa Internetionell ekonomi mot marknadsföring.

Tack Monica för ditt svar!

Mvh Michaela

Maria Agrell, Barcelona sa...

Michaela,

Jag tror inte Monica har rätt, tyvärr.

Ett par av världens bästa MBA-skolor finns i Barcelona. Den ena heter ESADE. Den andra IESE - inte ESEI. Tror faktiskt de vill försöka snylta på IESE:s goda rykte med att ha ett förvillande lika namn.

IESE
http://www.iese.edu

ESEI
http://www.esei.es

Likheten kanske gör att blivande arbetsgivare också misstar sig.

Men både kvalité, kredibiliteten och kostnaden skiljer sig avsevärt.

Maria Agrell, Barcelona sa...

The Economist rankar IESE nummer 1bland världens bästa MBA program.

Stanford nr. 3 och Harvard Business School nr. 7. Berkley nr. 10.

På andra rankinglistor hamnar ESADE också på topp 10. Klicka här för info

Har bloggat om MBA:s här i: juni 2006