söndag 29 augusti 2010

Därför gör jag en höna av en fjäder.

Har man något att fira - så ska man fira! När det gäller äktenskap finns ju inga garantier för framtiden. Om ett år kanske jag blir dumpad för en yngre skönhet - och då var det ju extra bra att vi hade roligt så länge äktenskapet varade.

Jag gillar minnesmärken i livet. Ibland har man turen att få spontana sanna stunder med människor som betyder något.. Fast andra gånger måste man själv skapa sina viktiga händelser. Man kan ju tycka att jag gör en stor sak av ett privat jubileum.

Genom att skapa denna fest får livet en höjdpunkt jag minns och för mig är det högsta vinsten att skapa gemensamma minnen med andra. Då är man fler som delar samma röda livstråd. Om så bara för en helg. Minnena lever kvar. I var och en som var med.

Inga kommentarer: