fredag 27 augusti 2010

Några timmar senare...

Jag står här och klistrar in bilder i min 9-åriga sons födelsedagsalbum. Helt irrelevant och värdelös prioritering, jag vet. Jag funkar så. När jag blir nervös, gör jag oviktiga saker. En flyktmanöver för att finna lugnet inombords, medan hemmet ser ut som 7 svåra år. Hela soffan är upp och ned. Vi tvättar för första gången på 5 år samtliga kuddöverdrag. Innan festen. Men jag lyckas inte få på dem igen. Det ser ut att bli en sofflös fest. Jag är inte gravid i alla fall. Det märker jag tydligt just nu. Det känns som inälvorna forsar ur mig (äckligt för killar jag vet, men tjejer ni är med mig va?) Det blir tydligen en sexfri kärlekshelg.

Fast hotell är bokat. Till barnen och barnflickan. Seså, ut ur huset. Mamma och pappa ska ha fest. Heja medelåldern!

1 kommentar:

Basilika sa...

I hear you, sister...
Men ha en fanastiskt fin partyhelg!