måndag 18 oktober 2010

Barcelona.

Någon som saknat mig? Jag förstår att spänningen varit olidligt... hur gick med bilen? Jo, tack. Den klarade besiktningen och de 130 milen fram och tillbaka. Vi övriga är halvdöda.

Barnen hatar min kamera. Eller Henriks kamera... Henrik hatar den också. Jag låter den aldrig vila.

I Valencia på vägen ner stannade vi och då tvingade jag på hela familjen julkläder som jag släpat med. Vi satte upp stativet och och tryckte på självutlösaren. Nu är julkort 2010 fixat. Blev halvbra. Ted ramlade i vattnet och vi var tvungen att sluta innan jag hann få "the bild".  Max skämdes som en hund för typ hundra andra turister stirrade. Jag mutade honom. Är nu skyldig ett Nintendo. Med kamera.

Uppdatering: Det finns regler för julkortet som är en tradition sedan 10 år tillbaka. Det får aldrig vara fint, gulligt, puttenuttigt, familjärt. Det ska vara pinsamt, udda, utomhus, icke photoshopat, skildra något speciellt det året, ske bland annat folk, helst galet och hela familjen ska vara utklädd. Mottot är att få mottagaren att skratta in julen.

Inga kommentarer: