torsdag 18 november 2010

Önskvärd personbeskrivning.

Om jag fick välja bara ett enda ord som beskriver mig så skulle jag vilja att man sa: Maria is delightful. Det är ett sådant vackert luftigt lättsamt ord. Som Betty Draper. Som Schweiz.

Tyvärr har jag aldrig hört någon använda det ordet i samband med en personbeskrivning av just mig. Jag är snarare motsatsen faktiskt. Lite too much. En smula ouppfostrad. Säger det man inte ska säga. Blir uttråkad och somnar av "trevliga" samtalsämnen. Utgår alltid från hur jag själv tänker. Hjälper inte till med disken när jag hälsar på folk. Pratar för mycket eller inte alls. Ifrågasätter. Klampar in med ytterskorna i svenska hem. Glömmer please. Men ändå. Luften är fri. Man får önska vad man vill.  

Fast crazy and fun är också helt ok.

2 kommentarer:

Louise sa...

Ojoj Betty Draper ar val den minst delightfulla manniskan pa TV? Hon ar horribel och Matt Weiner har shriven henne som just motsatsen till delightful. Han skulle bli besviken om han skulle se din beskrivning. For att icke tala om January Jones. Hon avskyr Betty som person.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hon röker, leker inte med sina barn och blir bedragen. But always with that perfect housewife smile. Delightful. Poor Betty.

Rachel Menken, säsong 1, är mer min grej.