måndag 11 juli 2011

Ny titel på min måste läsa lista.

Lyssnade i helgen på sommarpratare Jonas Jonasson, författare till Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.

Blev glad i hela kroppen. Gillar verkligen folk som går hela vägen. Satsar allt. Tänker utanför boxen. Tar risker. Kör i botten. Och hamnar rakt upp på toppen. Humor. Hjärta. Mod. Bra kombo.

Ebba Witt-Brattström sa häromdagen på radion att hon är en ”cerebral erotiker”. Samma här. Jag går också igång på människor med en intressant hjärna.

Lyssna här.

Lyssna: Sommar i P1 med Jonas Jonasson

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rekommenderar verkligen den boken... var först inte så pigg på den men kom över den inför resan hem från Norrland-stockholm i fjol. Satt och läste den hela vägen hem och skrattade nästan hela tiden, min man blev nästan lite sur för han inte fick vara med och dela det roliga :-)

Ska bli spännande och se hur den blir som film...

Maria sa...

Programmet med Ebba var bra! Hon sa många kloka saker. Jag gillar ordet cerebral erotiker, det är viktigt att kunna ha intressanta diskussioner med den man älskar/åtrår.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Anneli. Tack. Nu måste jag verkligen läsa boken!

Däremot har jag bara hört talas om, men inte själv hört radioprogrammet med Ebba. Har du länk Maria?