tisdag 26 juli 2011

Sollidenvägen.

Står vid bardisken i Agrells släkthus här nere i Skåne. Här skålade jag för första gången med Henriks morfar och mormor för nästan 20 år sedan. De lever inte längre. Fast vi andra är kvar och inredningen är densamma. Varenda detalj är kvar sedan 1960-talet. I natt är vi 14 personer som sover här: farfar Björn, farmor Bibi, hennes syster Carin och bror Ulf med fru Eunice och deras dotter/Henriks kusin Tandi, hennes son Silas, min svåger Age och hans barn/kusinerna Selma och Ludvig. Och så vi Henrik, jag, Ted & Max. Alltid lika trevligt.

Fast jag sitter på nålar. Hann inte ansöka om CME-credits till en radiologiutbildning vi arrangerar i höst. Maken är också min kollega och ligger på och tjatar om varför jag inte gjort det som är mitt jobb på mitt jobb... Så jag borde gå igenom denna checklista ikväll och skriva ansökan.

Inga kommentarer: