torsdag 21 september 2006

Beslut är bra.

Älskar att fatta beslut. Hatar att vela. Man vänder och vrider. Oroar sig och funderar. Fram och tillbaka. Jag är sån. Det tar en evighet innan jag bestämmer mig. Men när väl beslutet är fattat, då blir jag lugn. Visst, det kan vara fel beslut, men det är irrelevant. Den jobbiga perioden för mig är att gå och fundera. När jag äntligen tagit ett beslut, så är jag övertygad om att det är rätt beslut. Jag backar inte.

Det finns stora beslut. Som t.ex: Är detta mannen i mitt liv? Själv velade jag några år. Vadå, det är väl inte så konstigt, jag var bara 20 år när vi träffades. Det är ju sunt. Ville varken flytta ihop eller gifta mig eller något sådant larvigt. Vi bodde i olika städer. Åren gick. Men så en dag hade jag bara bestämt mig. HONOM ska jag ha. Resten av livet. Det var klart.

Men vad hände? INGENTING!!!! Men, hallå!!! Du måste fria någon gång!!!!!! Han borde ju fatta. Jag gjorde mig snygg från topp till tå vid varje passande tillfälle. Fotograferade varje möte - för att minnas THE MOMENT - som inte kom. Jag vill ju nu. Haja!!!! Månaderna gick. Tänkte inte på att man måste vara två om ett sånt beslut.

Men i alla fall, nu är vi gifta och jag vill ALDRIG skilja mig. Vi ska leva lyckliga tillsammans tills vi blir jättejättejättegamla och fortfarande vara gulligt kära i gungstolarna framför brasan. Punkt.

Ja, sedan finns det mindre beslut; Som vilken barnvagn man ska köpa. Jag har ältat och ältat. Varför finns det inte likadana barnvagnar som i Sverige? Jag vill ha en vanlig Emmaljunga, men leveranstiden är 1-2 månader och sedan ska någon ta hit den, och ifall den går sönder, så gäller försäkringen bara i Sverige etc. etc. Så allt har känts väldigt meckigt.

Men så idag, fick insikt om att jag faktiskt ska föda om drygt en månad - och att leveranstiden för en barnvagn också är drygt en månad - så jag bestämde mig. Gick till barnbutiken precis när de öppnade, tittade i katalogen, valde vagn, färg och tillbehör, betalade och så var det klart. Naturligtvis har jag köpt rätt vagn. Struntar i att den var dyr och inte funkar på snöiga vägar, utan njuter av att den är snygg och smidig. Känner mig helnöjd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland duger det väldigt bra med snygg. ;) Ungefär som min mobiltelefon. Okej, jämföra barnvagn och mobiltelefon är ju dumt, men struntsamma.

Återkommer till din blogg då och då och gillar verkligen dina bilder och texter.